İZMİR SEN NE GÜZEL BİR ŞEHİRSİN - ESRA'NIN SAYFASI

İZMİR SEN NE GÜZEL BİR ŞEHİRSİN

  32 yaşındayım ve bugünüme kadar Türkiye'nin çok çeşitli yerlerini gezdim, yaşadım, yöre kültürlerini inceleme fırsatım oldu. Ancak sürekli görmek istediğim yerler arasında olan İzmir ve Bursa'yı göremedim. Yalova'dan Bandırma'ya geçerken Bursa'ya yine uğrak yapmıştım ama İzmir ve Çevresi hiç kısmet olmamıştı.

Ayrıca İzmir’i çok sevdiğim arkadaşımdan, öyle güzel dinlemiştim ki… Gelip görmeden, havasını solumadan, ufacık esintiden yosun kokularını hissediyordum.

    TAAAKİİİ 15 OCAK 2021 tarihine kadar.

    Evet 15 Ocak 2021'de İzmir'e geldim. Kardeşimin yanına gelmiştim.

    Önce Onun yanına Konak'a geldim. Sonra temiz meltemi yani imbat rüzgarını ya da lodosu, mis gibi havasıyla ve tam öğle saati, yürümekten hararet basmışken yüzüne vuran tatlı rüzgarıyla karşıladı Ege Deniz'i beni. 


    Tatlı rüzgarıyla, Ege Deniz'i tüm sıkıntılarını dertlerini unutturuyor insana. Daha önce nerede, nasıl yaşıyormuşum gibi aklına  minik ve çabuk unutulacak şeyler geliyor, Onu da unuttum hemen.



    Konak İskele'den vapurla Karşıyaka'ya geçip, eve geldim dinlenmeye. Evde duramıyorum tabi dışarı çıkmak için can atarken dayanamayıp çıktım, Karşıyaka-Bostanlı sahili arası saatlerce yürüyüp, müzik dinledim. Malum dönemimiz Covid-19 salgını nedeni ile sokağa çıkma yasağı olduğundan eve geri döndüm.

    O kadar çok gezilecek yerler var dı ki; Foça, Çeşme, Urla, Efes, Balçova, Konak v.s. Tabi iklim şartları müsaade ettiği sürece gezecektim.

    Balçova İnciraltı Sahili, Bostanlı İskeleden Üçoklar Feribotuyla karşıya geçtim. Eshot  İnciraltı'na giden otobüsüne bindim. Covid dolayısıyla ilçeyi gezmek imkanı kısıtlı olduğundan, en azından ilçenin belli güzergahını geçebilirim diye düşündüm. Otobüs güneye yani çamlı tepeye doğru çıkıp, tekrar kuzeye denize doğru indi yarım saatte fena bir süre değildi. Buradaki çamlı tepeden teleferiğe de biniliyormuş ancak covid nedeni ile kapalıydı. İnciraltı sahilinin mükemmelliği dillere dolaştığı kadar olup, sakince dalgaların kıyıya vurması. Yalnız olduğunu sana asla hissettirmeyecek esinti. 


    Peki Mavişehir Sahili'ne ne demeli, (Bir Mersin'li olarak) mükemmel. Egepark'tan güneye doğru 5-10 dk. yürüdükten sonra, kuş cennetine mi düştüm diyecek kadar , bol kuşlu çarşaf gibi denizle karşılaştım. Yürüdüm, kitap okudum, müzik dinledim. Şehrin insanlarının farklı vizyonu sayesinde, rahatça kendi halinize rahatsızlık hissetmeden, kendinizin de oraya ait hissettirecek mutlulukla dolaşmanıza imkan veriyor.


    Tabi, Saat kulesini görmeden de dönemezdim.


    İzmir'de daha çok fazla gezilip görülecek yerler vardı tabi, pandemi nedenli kısıtlı gezebildiğim yerlerdi. En kısa zamanda tekrar İzmir'e dönüp, dolu dolu gezmek için can atıyorum.

    İzmir Karşıyaka ise gezmenin güzelliği hafif kalır, kesinlikle yaşanası yerlerden birisi.

    Umarım herkesin yolu düşer, görme fırsatınız olur, bu farklılığı kendiniz doya doya hissedersiniz.

    Hoşçakalın.


Yorum Gönder

5 Yorumlar

  1. Izmirde daha önce gitmiştim, yazınızı okuduktan sonra tekrar gitmek istiyorum

    YanıtlaSil
  2. Gerçekten çok güzel bı yazi dilimi cikarmisin helal

    YanıtlaSil
  3. İzmir'r daha önce hiç gitmemiştim yani gitme imkanım olmadi ama İzmir'i çok güzel bir şekilde betimlemişsiniz.Gitmiş kadar oldum ve umarım en kısa zamanda İzmir'e gitme fırsatım olur.

    YanıtlaSil
  4. Güzel İzmir’i görmek bizlere de kısmet olur inşallah 😊

    YanıtlaSil