KİMYA MÜHENDİSİ İLE RÖPORTAJ - ESRA'NIN SAYFASI

KİMYA MÜHENDİSİ İLE RÖPORTAJ

    Evet bir kimya mühendisi röportajı ile karşınızdayım. Kimya Mühendisi nedir, ne iş yapar, Ülkemizde önemi nedir gibi sorularımıza cevap bulmaya çalıştım.

    Keyifli okumalar.



 Öncelikle Sizi Tanıyalım?

-32 yaşındayım. 2010 yılında Fırat Üniversitesi Kimya Mühendisliği bölümünden mezun oldum. 10 yıldır mesleğimle ilgili alanda çalışıyorum.

Kimya Mühendisi Nedir? Bize Biraz Bahseder misiniz?

-Tabi. Kimya Mühendisi, malzemelerin kimyasal yapısını, enerji içeriklerini inceleyen, fiziksel değişimlerine göre projeler yapıp, geliştiren çok yönlü mühendislik dalıdır. Ayrıca üretilecek ürünün optimum yani en uygun yöntemlerle üretilebilecek fizibilite çalışmalarını hazırlar.

Sizin Kaçıncı İş Yeriniz, Hangi Departmanlarda Görev Aldınız ?

-Benim 2. iş yerim. Özel sektörde başladım, özel sektörde çalışmaya devam ediyorum. İlk iş yerimde kontrol laboratuvarı, üretim birimi, kimyasal lojistik ve satın alma departmanlarında çalıştım. Halen devam etmekte olduğum 2.iş yerimde kalite ve işletme kontrol laboratuvar şefi olarak çalışıyorum.

Çok Fazla Sayıda Departmanlarda Çalışmışsınız 

-Evet öyle oldu. Olaylar bu yönde gelişirken farklı alanlarda görev almak hoşuma gitti.

Bu Durumla İlgili Pişmanlığınız Var mı?

-Hayır pişman değilim. Farklı birimlerde görev almam ve başarıyla görevimi devam ettirmem bana yeni görevler ve tecrübeler getirdi.

Peki Kimya Mühendisliği İstediğiniz Meslek miydi, İşinizi Seviyor musunuz ?

-Lise de kimya dersinden hep 100 alırdım. Ders notumun hep 100 olması kimya dersine olan hevesimi artırınca, kimya ile ilgili bölüm okumak istiyordum. Öyle de oldu.

Mühendislik?

-Kimya Mühendisliğine gelince gerçekten çok yönlü çalışmak ve çok yönlü vizyona sahip olmak gerekiyor. Gelişen teknolojiye yetişebilmek için durmadan araştırma yapmaya devam etmek gerekiyor. Ancak o zaman başarı elde edebiliyoruz. Başarı kazanıldıkça meslekte sevilir hale geliyor. 

İş Yerinde Bir Gününüz Nasıl Geçiyor ?

-İş hayatım boyunca mesai saati öncesi (en az 10 dk. ) çalışma masamda hazır olurum. Bu da benim prensibim. Kendim için hazırladığım günlük va haftalık yapılacak işlerimin listesi vardır, onları gözden geçiririm ekleme yapmam gerekenler varsa eklerim. Üretim prosesinin, laboratuvar verilerini incelerim.

Bunlar Rutinleriniz mi?

-Evet , kesinlikle rutinim haline geldi. Laboratuvar verilerinde olumsuz gelişmeler varsa bu duruma göre raporlamalar, uyarılar veya gerekli yerlere bildirimleri yaparım. Her şey normal olumsuz durum yok ise, üretim sahasını incelerim. Buralardan çıkartabilecek raporlarım kesin olur. Raporlarımı yöneticilerimle paylaşırım. Sürekli hale gelen problemli durumlar için çözüm önerileri üretirim. Çalıştığım projelerim üzerinde araştırmalara devam ederim. Yemek molasında kesinlikle, gündemi takip ederim.

Ülkemizde Kimya Mühendislerinin Karşılaştığı Sıkıntılar Var mı?

-Tabi olmaz mı. Her meslekte olduğu gibi, bizim mesleğimizde de çıkmaza düşülen çok konular var. Mesela üretime katkı sağlamak için, Ar-Ge desteklemeyenler, araştırma yaptığında gerekli mercilere ulaşmadan düşüncelerinin bertaraf edilmesi çünkü yabancı yatırımlarda hazır çalışması yapılmış projeler var, girişimci parayı veriyor fabrikasına kurduruyor. Biz mühendislere ise bu işi ezberleyip çalışma sistemini uygulaması kalıyor. Bizler de ilk mezun olduğumuzda ki heyecan ve araştırmacı ruhumuz da değiliz.

Ama Üretken Mühendislere İhtiyacımız Var

-Evet var. Bizleri her ne kadar, bilinçli veya bilinçsiz olarak  işe küstürülürsek de, işimize inatla küsmeyeceğiz.

Mesleğin ile İlgili Şunu Yapsaydım Daha İyi Olurdu Dediğin Bir Şey Var mı?

-Daha farklı bir şehirde üniversiteyi okuma isterdim.

Mesleğini Gençlere Tavsiye Eder misin?

-Günümüz dünyasında, her alanda yapılan yenilik ve gelişmeler de  mühendislerin emekleri var. Kimya mühendisliği de bu yapı taşlarından biri.  Sürekli araştırmayı sevip, sıkılmadan, bıkmadan maddenin hallerini ve içeriklerini incelemeyi sevenlere kesinlikle tavsiye ederim. 

Bize Vakit Ayırdığın İçin Teşekkür Ederim.

-Ne demek. Hoş sohbet oldu. 

-



Yorum Gönder

2 Yorumlar

  1. Yıllar önce bir performans ödevi için sizinle röportaj yapmıştım ve iyi ki yapmışım,mesleğin iyi ve kötü yanlarını güzel bir şekilde tanımlamışsınız.

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel ve eğitici bir röportaj olmuş ellerine emeğine sağlık. Ne yazık ki Senin de içinde bulunduğun mühendislik alanlarında gençlerimize güven ve imkan çok az. Ülke olarak gençlerimize güvenmek, Onların önünü açmak daha çok imkan sunmamız lazım.

    YanıtlaSil