COVİD- 19 İLE STANDARTSIZ YAŞAM - ESRA'NIN SAYFASI

COVİD- 19 İLE STANDARTSIZ YAŞAM

Günlerdir, yazdığım yazıların son incelemelerini yapıp, yayınlamak istiyorum. Yazıyı okumaya başlıyorum ve yayınlamaktan vazgeçiyorum. Çünkü yazılarım fazla sivri ve negatif enerjiye maruz bırakıyor.

Ülkemizin içinde bulunduğu kaos, tüm yaşantımızı olumsuz etkilemeye devam ediyor. 

Sosyokültürel, sosyoekonomik yaşam diye birşeyimiz kalmadı.

Resim: pixabay.com  anemon123'e teşekkürler.

Bir yılı aşkın süredir, covid-19 dediğimiz virüs mutant geçirerek hızla yayılıyor. Maalesef hızla yayılarak fazla sayıda insanı hasta ediyor.

Bu yayılımı durdurmak için, hükümet sürekli sokağa çıkma yasakları kararı alıyor ve evden dışarı çıkamıyoruz.

Bir yıl kadar öncesinde, Başak burcu olarak bu durumu kendi lehime çeviriyordum. Evde o kadar çok yapılacak işler vardı; bir çok film izliyorum, çeşitli kitaplar okuyorum, çeşitli eğitim videolarını takip ediyorum, amigurumi yapıyorum, gönlümce müzik dinliyorum, çeşitli yemekler deniyorum, denedim, yaptım, bitirdim. 

Yapım itibariyle de, artık sıkıldım. Yeni şeyler denemek istiyorum. Gezmekten yorulmak istiyorum. Gönlümce sahil kenarında oturmak istiyorum. Ailemle, arkadaşlarımla rahatça görüşmek istiyorum. 

İstediğim hiç bir şeyi yapamaz duruma geldim. İsteklerimi gerçekleştiremeyince, kendi özgürlüğümün  elimden alındığını  hissediyorum.

Berbat bir iş ortamım  var. Arkadaşlarım farklı şehirlerde. Ailem farklı şehirde.

Hafta içi sabah uyanıp işe geliyorum, akşam eve gidiyorum, yemek yiyor, film izliyor ve uyuyorum. Hafta sonu ise hep evdeyim. 

Bütün bunlar yetmiyormuş gibi, enflasyon çok yükseliyor ama maaşlarımıza zam yapılmıyor. 

Aldığım maaşla yalnız kiramı ve kredimi ödüyor, karnımı doyuruyorum. Maaştan geriye birşey kalmıyor.

Artık ücretsiz eğitim videoları da olmadığı gibi, fiyatları da çok yüksek. 

Her geçen gün kötüye giden ekonomi ve artan virüslü hasta sayısı durumunu konuşmaktan yoruldum.

Bütün olumsuzluklara rağmen üstüne 17 gün sokağa çıkma yasağı getirilmesi yanında seyahat engeli de geldi.

Bir büyüğüm hep derdi ki; Yakınımızda ki ilçeden bahsederek "buraya pikniğe gidebiliyorsanız, sağlık nedeniniz" derdi. Tabi bu farklı konu için derdi ama gerçekten öyleymiş, istediğimiz yere gidebilmek sağlık nedenimizmiş.

Böyle kaos ortamı ve sağlam olmayan psikoloji ile pozitif yazılar yazmak ta zorlaşıyor.





Yorum Gönder

0 Yorumlar